Så använder du Zymego

Med Zymego kan du sköta alla dina bokningsärenden inom sjukvård och tandvård på ett enkelt sätt.

Få kortare väntetid

Du kan anmäla dig för att få erbjudanden om tidigare tider. När du har anmält dig för att få en tidigare tid söker Zymego efter lediga tider var 15:e minut. När en passande tid blir ledig skickar vi ett erbjudande via SMS eller e-post. För att se tiden loggar du in i Zymegos webb app och kan tacka ja eller nej.För att säkerställa att tiden inte står tom skickas tiderna ut fem patienter åt gången och först till kvarn gäller.

Omboka och avboka

Med Zymegos webbapp kan du omboka och avboka din besök.

1. Logga in med BankID. Bokade tider på de mottagningar som är anslutna till Zymego visas.

2. Klicka på en bokning.

3. Välj omboka eller avboka.

4. Om du väljer omboka, välj en tillgänglig tid.

5. Du får en bekräftelse i portalen på att tiden har ombokats eller avbokats. Ombokade tider kan du se under ”Mina bokningar”. Du får även bekräftelse via e-post och SMS.

Önska dagar som passar dig

Om du vill omboka din tid, men inte hittar en passande tid i ombokningskalendern kan du önska dagar som passar för en ny tid. Sedan kan du välja att behålla eller avboka din ursprungliga tid. När du har önskat dagar så börjar Zymego leta efter lediga tider på dina önskade dagar. Vi söker efter lediga tider var 15:e minut, dygnet runt.

Om du väljer att avboka din ursprungliga tid efter att du har önskat dagar

När en tid på en önskad dag blir ledig bokar vi in dig och skickar en bokningsbekräftelse via SMS och e-post. Om vi inte har hittat en ledig tid när alla dina önskade dagar har passerat kommer vi söka efter tidigast lediga tid i klinikens kalender.

Om du väljer att behålla din ursprungliga tid efter att du har önskat dagar

När en tid på en önskad dag blir ledig får du ett meddelande med information om att en tid finns tillgänlig. Du klickar sedan på länken i meddelandet för att se tiden och tacka ja eller nej.